EL CASTELL CÀTAR
Objectius:
ü
Descriure
els trets generals sobre la construcció dels castells càtars.
ü
Identificar
els trets més característics dels castells càtars (forma, ubicació,...).
ü
Establir
trets diferencials i generals entre els castells càtars.
Descripció de l’activitat:
Treball individual
Aquesta
activitat serveix per a que els alumne reflexionin i els creï curiositat envers
els castells. Començarem a partir d’una fitxa dividida en diferents apartats,
cada un d’ells treballarà un aspecte important.
En
l’apartat “a” a partir de l’observació de les dues fotografies, l’alumne de
manera totalment lliure haurà d’expressar trets característiques que tinguin en
comú o que tinguin de diferent els castells càtars. Ho pot fer a partir de
paraules, frases, dibuixos i/o marques sobre les imatges. D’aquesta manera
podrem permetre que el nen/a expressió allò que observa sense donar-li una
pauta concreta. Aquest fet permetrà que no ens passi cap alt tota aquella
informació ja que es deixa total llibertat per que diguin independentment de
com ho diguin allò important per a ells.
En l’apartat “b” farem que es sentin petits històrics i voldrem saber quina opinió tenen sobre alguns aspectes concrets. Poden respondre allò que saben, o que els agradaria.
En l’apartat “c”, a partir d’una plantilla sense acabar els deixarem dibuixar un castell de manera lliure, però el tret que diferencia aquest apartat del “d” és que en aquí hi ha unes indicacions i una base de la qual han de començar a desenvolupar, i en la següent seran ells qui ho faran des de l’inici.
En l’apartat “b” farem que es sentin petits històrics i voldrem saber quina opinió tenen sobre alguns aspectes concrets. Poden respondre allò que saben, o que els agradaria.
En l’apartat “c”, a partir d’una plantilla sense acabar els deixarem dibuixar un castell de manera lliure, però el tret que diferencia aquest apartat del “d” és que en aquí hi ha unes indicacions i una base de la qual han de començar a desenvolupar, i en la següent seran ells qui ho faran des de l’inici.
Treball
en grup
En
l’apartat “d”, es dura a terme la realització d’un dibuix mural del ideal
castell càtar indicant el nom de les seves parts, característiques rellevants a
detallar, comentari, etc.
Disposaran
de llibres, fotografies, ordinadors per cercar models, informacions...i també,
tot tipus de material fungible per poder dissenyar el castell càtar.
Valoració:
L’activitat
pot ser adaptada partint dels interessos dels alumnes i d’aspectes concrets que
el mestre vulgui treballar. Aquesta concretament està dissenyada per a que els
alumnes reflexionin i expressin les seves idees i opinions proporcionant-los
diferents situacions. També, es vol que l’alumne mostri interès i sigui
participatiu tant a nivell individual com col·lectiu.
Creiem
que és una pràctica enriquidora. Es pot fer en dues sessions tots depenent del
grup-classe. Cal que el mestre s’informi i conegui el contingut a treballar. I
finalment, el material didàctic pot ser modificat, ampliat o pot no haver-hi,
depenent de com es vulgui treballar (s’adjunta exemple a continuació).
Per a poder veure el material didàctic feu "clic" aquí:
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada